lördag 6 augusti 2016

Ett ryck i mete och allmänt sommarns fiske

ja sommarn går fort. rapporterna har inte haglat men fiske har det självklart blivit. ;) Fisket har gått måttligt men ibland har ju även någon liten roligare firre nappat.

Gräskarp 4 kg nappa häromdagen i regnet. Trevligt men tyvärr inge bild då man vart själv och det pissregna.

Inspirerad av detta begav jag mig ut på mera mete. Rudan stod i fokus och visst vart det ett gäng upp till 1,2kg/40cm. Även karparna i det vattnet frestades men behagade bara plocka upp mitt rudatackel o då var min krok lika rak som en synål :/
Största denna turen. 1,2kg/40cm föll för bolt.

Gruppfoto morgon 1.

gruppfoto morgon 2.

Sen har även lite åfiske vart på agendan, mycket med fisk men inget som sticker ut så.
mört upp till 500g har det blivit endel.

söt liten sarv, tappa en bättre häromdagen :/

id på flytbröd. denna togs härom dagen men anledning jag var där var för en galen färna blev bränd framför fötterna där härom veckan :( edit. iden på bild väger 1,45kg



Även ett besök hos Simon i Bohuslän har hunnits med och där vart det kalsongvadarfiske efter tunga. Dem var där men inte särskilt hungriga. Simon fick en tillslut iallafall. 
visst kan man vada i kallingar/badbyxor haha.


Sen har man vart och hälsat på polarna Wille o Ludde. Västkustens öringar och lite gyltor frestades. Öring vart det men väldigt små. Gyltorna var iallafall hungriga och en kilosfisk är alltid trevligt. :)
kilosgylta är aldrig fel ;)

Sommarn är inte slut än så mer fiske blir det allt. Så förhoppningsvis kommer någon trevlig rapport snart.
//Rasmus Team LFM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar